Комунальний заклад "Заповітненська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів" Водянської сільської ради Кам'янсько - Дніпровського району Запорізької області
ВІДКРИТТЯ ТИЖНЯ ТОЧНИХ НАУК
|
|
Шановні
учні та вчителі нашої школи!
І .Ми
раді вітати вас на відкритті тижня точних наук, який пройде під девізом:
" ВОЛОДІЄШ ІНФОРМАЦІЄЮ – ВОЛОДІЄШ СВІТОМ!"
На
даному етапі розвитку цивілізація вступила в нову історичну фазу – інформаційне
суспільство. Завдяки Інтернету, інформація дуже швидко поширюється світом, а ми
з вами маємо необмежений вільний доступ до неї. В Інтернеті є все! Неважливо –
чи захочете ви оплатити комунальні послуги, замовити туристичну путівку,
поспілкуватися з родичами, що живуть далеко по відеозв’язку, купити одяг або ліки,
послухати музику або подивитися фільм -
в інтернеті у вас безліч можливостей.
Якщо
говорити мовою статистики, то 26 мільйонів українців є користувачами інтернету,
із них 12 мільйонів – користувачі фейсбуку, 7,3 мільйонів – це користувачі
інстаграм. Я впевнена, що більшість учнів нашої школи (особливо старшокласники)
є активними користувачами соціальних мереж.
Розвиток
інформаційних технологій суттєво впливає на життя людей. Ми пропонуємо
переглянути відео, щоб побачити наочно.
ІІ. Перегляд відео.
Щоб
розбудувати такі міста, організувати роботу комунальних служб, адміністративних
центрів неможливо обійтися без математичних розрахунків, статистичних даних,
схем, діаграм.
ІІІ. Цей тиждень буде присвячений цариці наук –
математиці й ми раді вітати вас на його відкритті. Запрошуємо у цікаву подорож
на математичному всюдиході до чарівної країни – математики. Протягом тижня ми
будемо мандрувати її нескінченними просторами, знайомитись з її великими
вміннями і надбаннями. Вирушаймо ж в дорогу! Тиждень математики оголошується
відкритим.
Блез Паскаль говорив, що «предмет математики настільки
серйозний, що корисно не нехтувати нагодою зробити його трохи цікавішим».
А ще хочу вам нагадати слова англійського
математика Джеймса Сільвестра:
„Математика – не книга вміщена в
обкладинку і скріплена мідними застібками, зміст якої потребує лише терпіння,
щоб ритися в ній; не шахта, скарбами якої можна оволодівати довго, але в якій
лише обмежена кількість рудоносних жил і жилок; не земля, родючість якої може
бути виснажена одержанням кількох врожаїв підряд, не континент або океан,
простори яких можна зобразити на карті і визначити їх контури, - вона безмежна
як простір, що його вона вважає дуже обмеженим для своїх прагнень, її
можливості так само необмежені, як світи, що вічно скупчуються і множаться під
уважним поглядом астронома...”.
Перегляд
презентації.
СЦЕНКА ПРО ПІВТОРА
Іра. Юрик, що таке півтора?
Юра. Півтора? (Задумався.) А! ..
Дивись! (Пише) 1, 2, 3, 4, 5. А якщо я між одиничкою і двійкою
напишу «1,5», це і буде півтора. Дивись - 1, 1,5, 2,
3, 4, 5. Ось, будь ласка, і твої півтора.
Іра. Де?
Юра. Ось, дивись: одиниця, кома і п'ятірка.
Іра. А мене так не вчили рахувати: одиниця, кома і
п'ятірка! Що таке кома?
Юра. Ну як же ти не знаєш, що таке кома?! Тобі ж книжки
читають.
Іра. Мені багато книжок читають, але коми там не було.
Юра. Цього не може бути!
Іра. Нічого я не зрозуміла! (Трохи не плаче.)
Юра. Ну ... розумієш, це десятковий дріб. Та ти ж не
знаєш, що таке дріб!
Іра. Знаю, це такі маленькі кульки, які стріляють з рушниці.
Юра. А ти звідки знаєш?
Іра. Мені дядько Сашко казав. Він з цих дробів робить
грузки на вудку.
Юра. Не грузки, а грузила.
Іра. Я нічого не грузила.
Юра. Що ти до мене причепилася! Грузила - не грузила,
мені-то яке діло?
Іра. Я до тебе не прив'язалася. Сам до мене причепився. І
все пояснюєш, пояснюєш, а в мене вже голова втомилася і їсти хочеться.
Юра. Ну потерпи, ти ж хочеш дізнатися, що таке півтора?
Іра. Тепер не дуже, а раніше хотіла. А ти все сичиш да
сичиш, і мені перехотілося.
Юра. Ну добре, я не буду на тебе шипіти. Ось дивись: ось
один, два, три, чотири. Це цілі числа. А між ними може бути неціле число.
Іра. А яке? Ламане?
Юра. Та не ламане число - таких понять в математиці
взагалі немає. Нема ламаних чисел. І ось твої півтора - це одиниця і ще одна
друга.
Іра. Яка одна друга? Я так не розумію. Я знаю перше, або
друге або з добавкою. Ще - третє. На третє найкраще журавлинний кисіль, груші
або диня.
Юра. Ось, ось! (Зрадів.) Півтори груші
або півтори дині. Що це таке? Це одна ціла диня і половина груші. Тобто навпаки
- одна груша і половина ... і половина груші. Ось тепер вже й навіть дурню
зрозуміло.
Іра. Мені незрозуміло. Тому що ти сам кажеш про півдині,
а не про півтора. Що таке «тора»?
Юра (сердиться). Яка ще «тора»?
Півтора - це один і половинка. Зрозуміло?
Іра. Зрозуміло. Мама купила півтори пляшки лимонаду.
Юра. А як це півтори?
Іра. А Славка вже половину випив.
Так, математика любить терплячих,
думаючих, та тих, хто хоче докопатися до істини!
Зараз я зачитаю вірші про мій улюблений
предмет!
Фізика — слово дзвінке і разюче:
В ньому хмаринка і сонце палюче,
Все, що літає, дзвенить і блищить,
Плаває в водах, холоне, кипить.
На всі боки озирнись
І уважно подивись,
Ти побачиш тоді враз
Фізику навколо нас!
Незалежно від настрою, а тим більше моди
Фізика вивчає різні явища природи
Механічні, звукові, теплові і світлові
Магнітні і електричні - явища фізичні
На основі спостережень, дослідів, законів
Ця наука полонила серця мільйонів.
Фізика – це наука про природу, вона пояснює всі явища та процеси, що
відбуваються в природі і використовує їх для розвитку науки та техніки.
Класичні фундаментальні закони фізики,
які основувалися на спостережені та постановці нескладних дослідів, були відкриті в 17 – 19 столітті.
Та з розвитком техніки змінилися задачі, що стоять перед вченими. Вашій
увазі я пропоную добірку відкриттів в науці XXI століття.
Перегляд фільму.
План роботи на цьому тижні
1. Екскурсія по
місту математичних фантазій та інформаційних технологій (5 – 6 класи) сьогодні
2. Інтелект-шоу для учнів 7-8 класів 10
грудня
3. Найрозумніший 9 -11
кл. 11 грудня
Бажаємо успіхів!
Комментариев нет:
Отправить комментарий