ЕКСКУРСІЯ ПО МІСТУ МАТЕМАТИЧНИХ ФАНТАЗІЙ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ
ТЕХНОЛОГІЙ
А яка ж екскурсія
без повторення правил із техніки безпеки? Зараз в жартівливій формі заслухаємо
поради і спробуємо здогадатися про які правила йдеться мова.
І. Правила поведінки
Якщо ти стоять втомився
За дверима кабінету,
Бий у двері і штовхайся,
Залітай у клас хутчіш.
На столах усе розкидай,
Натискай мерщій на кнопки.
Шанс лови, бо, може, завтра
Кабінету вже не буде.
А коли забіг до класу,
Хай учитель щось волає,
Перевір усі роз’єми,
Доторкнись до монітора,
Покрути клавіатуру
І поклацай, бо не можна
Працювать без перевірки,
Поклади на стіл свій зошит,
Ручку, книжку і… портфеля.
Ну, чого йому стояти
Так самотньо на підлозі…
А дістанеш пиріжечка –
Їж спокійно, не ховайся
Крихти всі в клавіатуру
Потихесеньку запхни.
Пощастить, і ти побачиш
Безкоштовно феєрверк.
Якщо друг твій на перерві
Благородним був піратом,
Замочив одежу й руки,
Ти його не зупиняй.
Хай сідає за комп’ютер,
Якщо вдарить його струмом –
Смійся голосно і дзвінко,
Хай не дума бідаха,
Що тебе він засмутив.
Якщо ти прийшов до класу,
Де комп’ютерів багато,
Ти дивись не розгубися –
Носом зразу в монітор,
І дивись у нього пильно,
Поки очі повилазять,
Щоб учитель знав напевно,
Що старанний учень ти.
Якщо раптом щось зламалось,
Не гукай на допомогу.
Ти – людина самостійна,
Можеш впоратись і сам…
Бий добряче по всіх кнопках,
Встань, під стіл залізь, шукай!
ІІ. Учитель. Дорогі діти!
Сьогодні ми разом з вами проведемо цікаву екскурсію по місту Математичних
Фантазій та інформаційних технологій . Жителі цього міста зачакловані і не
дружать з чарівницею Логікою. Тому вони не вміють логічно мислити, неуважні, забудькуваті,
рідко посміхаються. Ви можете допомогти їм позбавитись впливу недоброго
чаклуна, якщо правильно виконаєте незвичайні завдання. Важливо проявити
уважність, винахідливість, кмітливість, уяву – ті якості, без яких неможливо
розв’язувати і легкі, і складні задачі з математики, інформатики. За правильно
виконані завдання вам заплатять валютою – клітливиками. Команда, що заробить
більше кмітливиків, у кінці гри зможе поміняти їх на чудовий приз. Отож,
починаємо екскурсію. І спочатку відвідаємо площу Жартівливих задач.
ІІ. 1. Площа Жартівливих задач
За кожну
правильну відповідь – 1 кмітливик.
1. Ішла селянка до
Києва і зустріла 3 чоловіків. Кожний з них ніс по мішку, в кожному мішку по
коту. Скільки істот ішло до Києва?
(Одна селянка)
2. Довжина колоди
5 аршинів. За одну хвилину від цієї колоди відпилюють по одному аршину. За
скільки хвилин буде розпиляна колода?
(За 4 хв)
3. Скільки
кінцівок у 4 палок? У 5 палок? У 5 з половиною палок?
(8; 10; 12)
4. Летіли галки,
посідали на палки. Сядуть по одній на палку – одна галка зайва, сядуть по дві
на палку – одна палка зайва. Скільки було галок і скільки палок?
(4 галки і 3 палки)
5. Як поділити
число 1888 на дві рівні частини, щоб у кожній з них отримати тисячу?
(1888)
6. На руках людини
10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?
(50 пальців)
7. Опівдні з Києва
до Полтави виїжджає автобус з пасажирами. Годиною пізніше з Полтави до Києва
виїжджає велосипедист і їде по тому самому шосе, але, звичайно, набагато
повільніше, ніж автобус. У той час, коли пасажири автобуса і велосипедист
зустрінуться, хто з них буде далі від Києва?
(На однаковій відстані)
8. Назвіть
найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці)
9. Відгадайте
загадку: «Худе, всі ребра видно, а рахувати може» (Рахівниця)
10. Назвіть
відомі вам растрові графічні редактори.(Paint, Paint.NET, Adobe Photoshop, GIMP, Microsoft Photo Editor)
11. Назвіть
найменшу одиницю вимірювання інформації.
(Біт)
12. Чому з
комп’ютерного класу важко винести один комп’ютер? (Усі вони з’єднані між собою локальною мережею)
13. Яка
програма призначена для створення електронних презентацій?
(MS PowerPoint)
14. Що
означає форматувати текст?
15. Назвіть
відомі вам операційні системи.
16. На що вказує розширення файлу?
Інсценівка
«Розв’язування рівняння»
(На сцену входять
двоє учнів)
А. Я
розв’язую всі задачі тільки на «відмінно», а про рівняння й говорити нічого:
лускаю, як насіння.
Б. Дуже
добре! А я ось цілий тиждень розв’язую рівняння 2х=х і ніяк не можу
його розв’язати. «Лусни», будь ласка, це рівняння.
А. Добре,
давай, я його вдома розв’яжу. Після обіду…
Б. Чого
після обіду? Ти зараз розв’яжи.
А. А ти
впевнений, що це рівняння?
Б. Звичайно,
впевнений.
А. А що в
рівняннях треба шукати?
Б. Та ти ж
лускаєш рівняння, як насіння, і не знаєш? «х» треба знайти.
А. Ех ти,
бідолаха! І було б тобі над чим тиждень думати. Знайти «х» кажеш? Та ось же він
(показує).
ІІ. 2 Картинна
галерея
Учитель. Відвідаємо
картинну галерею. Але картини в ній не прості. Художників зачаклували і вони не
завершили свої роботи, залишивши один фрагмент порожнім, засумнівавшись, що
потрібно там зобразити. Допоможіть їм із пронумерованих картинок вибрати ту,
якою слід замінити порожній прямокутник або квадрат, і за кожну правильну
відповідь вам заплатять по 1 клітливику.
Пісня про
інтеграл
Пісня (на мелодію пісні "Песенка Крокодила Гены...")
Пусть
бегут неуклюже интегралы по лужам,
А углы по квадратам рекой,
И не ясно ребятам: почему у квадрата
Восемнадцать сегодня углов.
А углы по квадратам рекой,
И не ясно ребятам: почему у квадрата
Восемнадцать сегодня углов.
Припев:
А я
играю на квадрате в интегралов на виду
К сожаленью представленье только раз в году.
К сожаленью представленье только раз в году.
Прилетит
математик на волшебном квадрате
И бесплатно задачу решит, с представленьем поздравит
И принцессе оставит как подарок квадрат – реквизит.
И бесплатно задачу решит, с представленьем поздравит
И принцессе оставит как подарок квадрат – реквизит.
Припев:
Я играю
на квадрате в интегралов на виду
К сожаленью представленье только раз в году.
К сожаленью представленье только раз в году.
ІІ. 3 Вулиця
Вічних першокласників
Учитель. Ми прийшли на
вулицю Вічних першокласників. Справа в тому, що її мешканці ніяк не можуть
вивчити терміни з математики та інформатики. Вони весь час ніби «втікають» від
них. Допоможіть жителям заповнити
таблицю. Хто це зробить швидше, одержить 5 клітливиків.
«Продовжіть
ряд»
Команди отримують по 10 послідовностей
слів, до кожної з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за
змістом.
Час виконання 2 хв. Відповіді
здаються журі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1
|
Доба, година, хвилина,…
|
2
|
Квадрат, трапеція,
прямокутник,…
|
3
|
25, 36, 49,…
|
4
|
Раціональні, цілі, дійсні,…
|
5
|
Тонна, кілограм, грам,…
|
6
|
Лінійка, косинець, циркуль,…
|
7
|
Гострий, тупий, прямий,…
|
8
|
Діаметр, радіус, центр,…
|
9
|
Арифметика, інформатика,
алгебра,…
|
10
|
Клавіатура, мікрофон, миша,…
|
ІІ. 4 Зачарований будинок
Учитель. Нашої допомоги
просять мешканці цього будинку. Вони сперечалися з чаклункою Логікою: доводили
їй, що уява зовсім не потрібна в житті, що вона лише заважає правильно розуміти
світ. Тому чаклунка Логіка й позбавила їх уяви. І все навколо набуло лише
правильних рис, а життя стало сірим і буденним. Розвеселимо мешканців будинку і
покажемо, як це чудово мати багату уяву. Для цього візьмемо участь у цікавих
конкурсах.
1. Конкурс модельєрів.
Потрібно придумати та вирізати моделі одягу, що будуть складатися з
різнокольорових геометричних фігур: прямокутників, квадратів, кругів тощо.
2. Конкурс «Портфель». У
портфелі знаходиться: цеглина, тапочка, прищіпка, свисток, склянка. Проявіть
мислення, красномовство і доведіть, що саме ці предмети найнеобхідніші на уроці
математики.
3. Конкурс «Прислів’я з числівниками».
Потрібно назвати якомога більше прислів’їв і приказок, що містять числівники.
Наприклад: «Сім раз відмір, один раз відріж» тощо.
ІІ. 4. Конкурс аніматорів.
Використовуючи
Paint, намалювати
казкових героїв.
Підведення підсумків. Слово журі.
Учитель. Завершилася
екскурсія по місту Математичних Фантазій. Усі жителі вдячні вам за те, що ви
зуміли розвіяти чари у їхньому місті. Тепер тут пануватимуть
жарти і веселий настрій, усі матимуть логічне мислення, міцну пам'ять і будуть
уважні. Тобто будуть схожими на вас. І бажають вам чудових успіхів під час
вивчення математики. Нехай чаклунка Логіка буде вашою доброю помічницею. А
тепер можете поміняти ваші клітливики на призи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий