Виступ на методичному об’єднанні вчителів математики
К. – Дніпровського району
Я працюю вчителем математики 39 років. І вважаю, що яку б
науку ми не вивчали, в якій би галузі не працювали, якщо ми хочемо відкрити
нове, рухатися вперед, нам потрібні знання з математики. Але одного об’єму
знань недостатньо.
Треба уміти мислити, а це значить уміти користуватися
своїми знаннями.
Тому для реалізації своєї
педагогічної ідеї найбільш актуальною темою в роботі вважаю організацію творчої
діяльності учнів через систему пізнавальних задач.
Для цього намагаюсь забезпечити
якісне засвоєння учнями математичних знань і оволодіти навичками та уміннями,
які дають можливість використовувати ці знання в різних життєвих ситуаціях,
допомагають розвивати особистість учня, його здібності та зробити свідомий
вибір майбутньої професії.
І подолати розрив між освітою і
вимогами життя, коли внутрішня мотивація учня ще нестійка, допомагають
інноваційні підходи до організації навчально – пізнавального процесу.
Тому у своїй роботі удосконалюю
не окремі форми і методи навчання, а всі ланки навчального процесу, тобто
постійно здійснюю взаємозв’язок нового і вже відомого на уроці.
Досягнення учнями математичної
компетентності забезпечую за такими пріоритетними напрямками:
-
цілеспрямована
підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу;
-
підготовка учнів до
логічних доведень;
-
здійснення
проблемного підходу у навчанні;
-
організація
колективно – пошукової діяльності;
-
роль елементів
зацікавленості в підвищенні інтересу до предмету;
-
розвиток
математичної мови, як засіб підвищення культури мислення.
Як же навчити учнів мислити? На мою
думку для цього треба сформувати у них дії аналізу, синтезу, порівняння,
абстрагування, узагальнення. Перш за все тут потрібна чітка система. Шлях
формування мислення непрямий, через систему пізнавальних задач і проблемне
навчання. Як відомо легких шляхів в науку не буває. Тому використовую всі
можливості для того, щоб діти вчилися з цікавістю, щоб більшість з них побачила
привабливість сторони математики. Застосовую на уроці дидактичні ігри, ігрові
вправи, зацікавлюючи завдання, що вимагають творчого підходу, питання, які
орієнтують дітей на пошук і самостійні відкриття, логічні вправи, задачі
прикладного характеру. Для досягнення цієї меті розробила ряд уроків:
«Застосування відсотків у банківській справі», «Координатна площина»,
«Функції», «Властивості чотирикутників», «Прогресії», «Рівняння».
Багато уваги приділяю підготовці
випускників до складання ЗНО з математики.
За останні 3 роки середній бал складає 9,4 .
Починаючи з 2007 року мої учні постійно
приймають участь у міжнародному конкурсі «Кенгуру». Багато з них показують
добрий та відмінний результат.
За словами Віктора Гюго розум людини має
3 ключі, які все відкривають: знання, думка, уява. Додаткові можливості для
користування цими ключами дають різні позакласні форми занять. Я проводжу
«Тижні точних наук», які допомагають більш свідомому засвоєнню вивченого
матеріалу, розвивають кмітливість, розсудливість і критичне відношення до того,
що вивчається.
Привчають охоче і свідомо мислити.
7 років я керівник шкільного методичного
об’єднання вчителів природничо – математичного циклу. Вважаю, що обмін досвідом
– це завжди корисно. Усім нам є чому повчитися один у одного.
За роки своєї діяльності отримала почесні
грамоти Міністерства освіти України в 1991 та 1996 р.
У 2014 р. отримала
сертифікат інституту післядипломної освіти
за розробку уроку по темі «Прогресії та розміщення його на Запорізькому
порталі «ЗапоВікі». Є грамоти районного та обласного рівнів.
І на закінчення хочу сказати.
Прогресом рухає людське мислення. І всі часи цінувалися знання і будуть
цінуватися сьогодні, завтра, в майбутньому, бо тільки високоосвічена людина
може створити нове. Це життєва аксіома людини.
Комментариев нет:
Отправить комментарий