Узори математики, так само як і узори художника чи поета мають бути прекрасними. Краса є першою вимогою. У світі немає місця для негарної математики. Г. Хорді.

З досвіду роботи


Виступ на методичному об’єднанні вчителів математики
К. – Дніпровського району

Я працюю вчителем математики 39 років. І вважаю, що яку б науку ми не вивчали, в якій би галузі не працювали, якщо ми хочемо відкрити нове, рухатися вперед, нам потрібні знання з математики. Але одного об’єму знань недостатньо.

Треба уміти мислити, а це значить уміти користуватися своїми знаннями.

Тому для реалізації своєї педагогічної ідеї найбільш актуальною темою в роботі вважаю організацію творчої діяльності учнів через систему пізнавальних задач.

Для цього намагаюсь забезпечити якісне засвоєння учнями математичних знань і оволодіти навичками та уміннями, які дають можливість використовувати ці знання в різних життєвих ситуаціях, допомагають розвивати особистість учня, його здібності та зробити свідомий вибір майбутньої професії.

І подолати розрив між освітою і вимогами життя, коли внутрішня мотивація учня ще нестійка, допомагають інноваційні підходи до організації навчально – пізнавального процесу.
Тому у своїй роботі удосконалюю не окремі форми і методи навчання, а всі ланки навчального процесу, тобто постійно здійснюю взаємозв’язок нового і вже відомого на уроці.
Досягнення учнями математичної компетентності забезпечую за такими пріоритетними напрямками:
-       цілеспрямована підготовка учнів до сприйняття нового матеріалу;
-       підготовка учнів до логічних доведень;
-       здійснення проблемного підходу у навчанні;
-       організація колективно – пошукової діяльності;
-       роль елементів зацікавленості в підвищенні інтересу до предмету;
-       розвиток математичної мови, як засіб підвищення культури мислення.

         Як же навчити учнів мислити? На мою думку для цього треба сформувати у них дії аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування, узагальнення. Перш за все тут потрібна чітка система. Шлях формування мислення непрямий, через систему пізнавальних задач і проблемне навчання. Як відомо легких шляхів в науку не буває. Тому використовую всі можливості для того, щоб діти вчилися з цікавістю, щоб більшість з них побачила привабливість сторони математики. Застосовую на уроці дидактичні ігри, ігрові вправи, зацікавлюючи завдання, що вимагають творчого підходу, питання, які орієнтують дітей на пошук і самостійні відкриття, логічні вправи, задачі прикладного характеру. Для досягнення цієї меті розробила ряд уроків: «Застосування відсотків у банківській справі», «Координатна площина», «Функції», «Властивості чотирикутників», «Прогресії», «Рівняння».

       Багато уваги приділяю підготовці випускників до складання ЗНО з математики.  За останні 3 роки середній бал складає 9,4 .

       Починаючи з 2007 року мої учні постійно приймають участь у міжнародному конкурсі «Кенгуру». Багато з них показують добрий та відмінний результат.

       За словами Віктора Гюго розум людини має 3 ключі, які все відкривають: знання, думка, уява. Додаткові можливості для користування цими ключами дають різні позакласні форми занять. Я проводжу «Тижні точних наук», які допомагають більш свідомому засвоєнню вивченого матеріалу, розвивають кмітливість, розсудливість і критичне відношення до того, що вивчається.
       Привчають охоче і свідомо мислити.

       7 років я керівник шкільного методичного об’єднання вчителів природничо – математичного циклу. Вважаю, що обмін досвідом – це завжди корисно. Усім нам є чому повчитися один у одного.

       За роки своєї діяльності отримала почесні грамоти Міністерства освіти України в 1991 та 1996 р.
У 2014 р. отримала сертифікат інституту післядипломної освіти  за розробку уроку по темі «Прогресії та розміщення його на Запорізькому порталі «ЗапоВікі». Є грамоти районного та  обласного рівнів.

       І на закінчення хочу сказати.
       Прогресом рухає людське мислення.  І всі часи цінувалися знання і будуть цінуватися сьогодні, завтра, в майбутньому, бо тільки високоосвічена людина може створити нове. Це життєва аксіома людини.



Комментариев нет:

Отправить комментарий