Узори математики, так само як і узори художника чи поета мають бути прекрасними. Краса є першою вимогою. У світі немає місця для негарної математики. Г. Хорді.

четверг, 11 марта 2021 г.

ЗАСТОСУВАННЯ ВІДСОТКІВ У БАНКІВСЬКІЙ СПРАВІ

 

Сучасне життя робить задачі на відсотки актуальними, так як сфера практичного застосування відсоткових розрахунків розширюється. Питання інфляції, підвищення цін, зниження купівельної спроможності стосується кожної людини в нашому суспільстві. Планування сімейного бюджету, оплата різних послуг, підрахунок тарифних цін, в роботі виборчих комісій під час голосування, при банківських операціях – все це неможливе без вміння виконувати прості відсоткові розрахунки. Відсотки являються універсальною величиною виміру різних величин та об’єктів.

Відкриття банків і фірм, випуск акцій і цінних паперів, розвиток орендних відносин на сьогодні стало одним із важливих досягнень людства.

Життя постійно вимагатиме від нас такої якості, як вміння бути діловою людиною.

Реалізувати все це можна знаючи і тему «Відсотки». Вміле оперування алгоритмами розв'язку типових задач дає можливість стати в майбутньому успішними людьми.




 

УРОК № 1 НА ТЕМУ: «ВІДСОТКИ НАВКОЛО НАС»

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Формування компетентностей:

Предметна компетентність:

• удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми;

• вміння бачити та застосовувати математику в реальному житті.

Ключові компетентності:

• спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися рідною мовою;

• уміння вчитися впродовж життя - прагнення до вдосконалення своїх знань, формувати фінансову грамотність;

• соціальна та громадянська компетентність – висловлювати власну думку, слухати і чути інших;

• ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї;

• основні компетентності у природничих науках і технологіях – будувати та досліджувати математичні моделі процесів .

 

Тип уроку:  Формування практичних умінь та навичок.

 

Обладнання: підручник, завдання для перевірки теоретичних знань та практичних умінь.

 

Епіграф уроку:

Що вмієте, того

не забувайте,

а чого не вмієте,

тому навчайтесь.

В. Мономах

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Загадка:

Хто дві різні назви має,

Його бухгалтер поважає,

У бізнесі, торгівлі – всюди

З ним звикли справу мати люди.

Виконує він скрізь роботу.

А називається… (Відсоток)

 

Ви хочете навчитися жити на проценти? Тоді дружіть з відсотками, адже вони творять чудеса. Вони допоможуть Вам розв’язати багато практичних проблем.

Тому на деяких прикладах ми розповімо, який важливий у нашому житті «відсоток» і як його використовують, і як від відсотків залежить наше життя.

Вам потрібно застосувати знання, які Ви здобули на попередніх уроках.

 

3.1 Перевірка теоретичних знань

1. Що називають відсотком?

2. Як перетворити десяткові дроби у відсотки?

3. Як перетворити відсотки у десяткові дроби?

4. Які типи задач на відсотки Ви знаєте і як вони розв'язуються?

5. Дайте означення пропорції?

6. Сформулюйте основну властивість пропорції?

 

3.2 Усні вправи

1. Знайти 20% від 30.

2. 15% числа дорівнює 45. Знайти дане число.

3. 1% від числа 370дорівнює…

4. 7% записати у вигляді десяткового дробу.

5. 0,28 записати у вигляді відсотку.

6. У скільки разів треба зменшити число, якщо його зменшили на 50%?

7. Збільшили число в два рази, це значить збільшили на …відсотків?

8. Якщо 1% числа дорівнює 47, то дане число дорівнює…

 

IV. Формування практичних умінь та навичок.

Ми з вами розв’язували багато задач на відсотки. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися? Де застосовуються ті знання і вміння, які ви отримали, вивчаючи тему «Відсотки»?

 

-  Знаходження відсотка від числа

Задача № 1

Лентяй приходит в аптеку:

-  Дайте средство мне от лени, от могу, но не хочу.

Аптекарь: - Есть душистое втиранье, от укусов комаров,

Есть микстура от чиханья,

Проглотил – и будь здоров.

Есть микстура от ми грени,

Но лекарства нет от лени.

Лентяй: Хорошо бы это средство

Поскорей изобрели,

Чтобы все лентяи с детства принимать его могли.

 

Зараз ми з Вами виготуємо таблетку від лінощів.

Нехай вага таблетки 50 г

Складові таблетки:

Цілеспрямованість – 30% всього

Трудолюбивість – 50% всього

Самостійність та віра в себе – 40% остачі

Організованість – решта

Розрахунки:

1)  – цілеспрямованість

 – трудолюбивість

 - решта

 - самостійність та віра в себе

−9,2=13,8 г – організованість

 

Приймайте цю таблетку та змінюйте себе.

 

Задача  № 2

Під час виготовлення паперу його маса становить 21% від маси деревини. Скільки тон паперу можна одержати з 4,5м³ деревини, якщо маса 1 м³=0,62т?

1) 0,62 · 4,5= 2,79т- маса деревини

2) 2,79 ·0,21=0,5859 0,6т – кількість паперу.

Відповідь:  0,6т.

 

-  Знаходження числа за його відсотками

 

Задача № 3

На день народження Карлсона Малиш вирішив спекти торт «Наполеон».


Складові:

Маргарин – 15% всього

Вершкове масло – 10% всього

Цукор – 10% всього

Згущене молоко – 15% всього

 


Молоко – 10%

Ванілін, укус, сіль, 1 яйце – 5% всього

Борошно – решта 525 г

Яка вага торта?

Розрахунки:

1)  - складає борошно

2)

 

Відповідь: 1,5 кг

 

-  Відсоткове відношення чисел

 

Задача № 4




 

Кількість абонентів 3G інтернету “Київстар” складає 8,6 млн., а кількість користувачів мобільного інтернету 2G «Київстар»  менше. На скільки відсотків абонентів мобільного зв’язку  3G більше ніж  абонентів 2G ?

1 )

Відповідь:

 

На урок запрошено бухгалтера місцевого підприємства, яка надала коротку інформацію про розвиток виробництва «Племзавода «Степной», яке тісно співпрацює із зарубіжними партнерами.

 

-  Складання пропорції

Задача №5

Соняшником в 2016 році було засіяно 2 676 га поля, що на 28,5% більше, ніж у 2018 році. Яка площа була засіяна соняшником в 2018 році?

1) Нехай площа поля, яку засіяли в 2016 році склала 100%, тоді площа засіяна у 2018 році складає:

2) ↓1776 га – 100%↓

            х га – 71,5%

 

 

Відповідь:

 

V. Підсумок уроку.  Рефлексія.

1.

На перекладній дошці завдання:

1)

 

 

 

 

 

 

 

 

Це слово ми зустрічаємо при знаходженні частинки (відсотка) від цілого (Добуток)

 

2)

 

 

 

 

 

 

 

 

Це слово ми зустрічаємо при знаходженні цілого, за значенням його частини (відсотка)   (Ділення)

 

2. Приведіть приклади застосування відсотків у реальному житті людей та деяких галузях науки.

 

Домашнє завдання

§15;18;21;27;28

ІІ. Група: №350;№440;№714(1,3)

І. Група :№364;№451;

 

Дякую всім за роботу.



УРОК №2 НА ТЕМУ: «ЗАСТОСУВАННЯ ВІДСОТКІВ У БАНКІВСЬКІЙ СПРАВІ»

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Формування компетентностей:

Предметна компетентність

• спілкування державною мовою-доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;

• уміння вчитися впродовж життя – аналізувати, контролювати, коригувати • та оцінювати результати своєї  навчальної діяльності.

• соціальна та громадянська компетентність – висловлювати власну думку,слухати і чути інших, проявляти ділову активність.

• ініціативність  і підприємливість - використовувати критерії раціональності з метою вибору найкращого рішення.

• основні компетентності у природничих науках і технологіях - (розпізнавати проблеми, що виникають у реальному житті і які можна розв’язати засобами математики).

Тип уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів із теми «Відсотки».

Обладнання: підручник,картки із завданням для індивідуальної роботи, кросворд.

Епіграф:

«Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання»

Арістотель

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні у нас особливий урок – ми відправляємось у подорож до країни «Математика». Спочатку нам потрібно придбати квитки на автобус, щоб доїхати до необхідної станції. А для цього розв’яжемо кілька нескладних вправ, умови яких записані на дошці.

3.1 Складіть і розв'яжіть задачі за схемою







 

3.2 Розгадайте кросворд.

 

Кросворд

По горизонталі:

1. Установа, яка акумулює грошові кошти (банк)

2.Товарний еквівалент(гроші)

3. Гроші, що приймаються банком від громадян (депозит)

4. 10% від 1000 (сто)

5. 10% тони (центнер)

6. Сота частина числа (відсоток)

7.Справа , що дає прибуток(бізнес)

По вертикалі:

8. Гроші, що надаються банком громадянам (кредит)

9. Обов'язковий платіж громадян (податок)

10. 1000 кг (тона)

11. 1% від центнера (кілограм)

12. Синонім слова «частина» (дріб)

13.Людина, що займається приватною діяльністю (Бізнесмен)

IV. Мотивація навчальної діяльності.(«Інтерв'ю»)

Я хочу, щоб кожен з вас пояснив, чому вважає за потрібне вміти розв'язувати задачі на тему «відсотки».

V. Узагальнення знань з теми

Банк (від італ. banco – лавка або стіл) – кредитно – фінансова установа, яка здійснює грошові розрахунки, акумулює грошові кошти та інші цінності, надає кредити та здійснює інші послуги за фінансовими операціями. Банки відіграють важливу роль в економіці та розвитку нашої держави.

Кредит — кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання з поверненням банку з відсотками.

Депозит — кошти, що приймаються банком від громадян і  юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками.

Прибуток банку — це різниця між депозитом і кредитом.

Бізнес – власна справа, економічна, господарська діяльність з метою отримання прибутку. Бізнесом займаються одна або група людей, які називаються бізнесменами.

Як бачимо банківська справа тісно пов’язана з відсотками.

 

VІ. Розв'язування прикладних задач (робота біля дошки)

Знання з теми «Відсотки» мають широке використання  у повсякденному житті. Сьогодні ми розглянемо практичне застосування відсотків у банківській справі.

Декілька наступних наших зупинок – це банки, з послугами яких ми сьогодні познайомимося.

Кожен представник банку (а це учень класу) допоможе нам взяти кредит на відпочинок, споживчий кредит, примножити свої статки, розширити бізнес.

Експертом буде виступати вчитель.

 

Задача№1




Я представник «ПумбБанку». Сьогодні оформляю споживчий кредит на 12 місяців на покупку ноутбука Apple, вартістю 36000 грн. із новорічною знижкою 25% і щомісячною комісією 1,1%.

Виконуємо розрахунки:

1)  - ціна ноутбука із знижкою

2)  - щомісячна плата за користування кредитом (відсоткові гроші)

3)  - переплата за 1 рік

Відповідь: переплата склала 3654 грн.

Дякуємо за покупку!

Задача №2

ОССБ вул. Водограйна, буд. 57 вирішило взяти «Теплий кредит» в «Ощадбанку» на енерго- та теплозберігаюче обладнання для свого будинку. За умовами кредиту компенсація від держави склала 390000грн., що становить 30% загальної суми. Яка сума кредиту?

Розрахунки:

30% всього = 390000грн.

Всього - ?грн.

 

 

 

Відповідь:  Сума «Теплого кредиту» склала 1300000 грн.

 

Задача №3

А тепер з'ясуємо: у якому банку найкращі умови для депозиту?

Проаналізуємо відсоткові ставки на депозит в банках України:

«Укрсоцбанк» - 16,5 % річних

«Дельта банк» - 19,5% річних

«Ощадбанк» - 14, 25% річних

«Приватбанк» - 16,5% річних

«Форвардбанк» - 19,8% річних

У який банк Ви поклали свої кошти на депозит? Це є «Форвардбанк». Мінімальна сума вкладу складає 5000грн.

Далі учень розв’язує задачу.

 

Початкова сума вкладу – 15000 грн.

Тоді  - відсоткові гроші

 

Тенденція сучасного бізнесу – зберігати гроші в доларах або євро.

 

1) Початковий внесок – 15000грн.=500$ під 3,5 % річних

Тоді   - це становить 490 грн. – відсоткові гроші

 

2) Початковий внесок 15000грн.=450€ під 2,5% річних

Тоді  - це становить 360 грн. – відсоткові гроші

 

Найвигіднішою валютою виявилася українська гривня.

 

Задача №4

Кіт Леопольд замовив собі книгу в інтернет-магазині вартістю 500грн. Він розрахувався карткою «Укрсіббанку». Сума до сплати становила 506 грн. Який відсоток становлять послуги банку?

 

1)

Відповідь: 1,2% комісія банку.

 

Задача№5 (Складання рівняння).

Вінні-Пух купив на Сорочинському ярмарку дві бочки меду,заплативши за одну бочку 56% усіх коштів,а за другу бочку-64% усіх грошей . На другу бочку не вистачило 60грн . Скільки коштують дві бочки меду?

Нехай у Віні-Пуха було х грн., тоді на першу бочку він витратив 0,56х грн. ;а на другу бочку – 0,64х грн.


Звідси маємо:

0,64х + 0,56х =х+60

1,2х-х=60

 х=300, тобто у Вінні-Пуха було 300 грн., а вартість всієї покупки складає 360 грн.

Відповідь: 360грн

 

VІІ. Підсумок уроку (Рефлексія)

1.Станція «Кмітливкіно».

Вправи на кмітливість:

1) Який знак треба поставити між числами 1 і 100, щоб отримати один відсоток?

2) Поділіть 10% на такі дві частини, щоб різниця між ними становила 5%? (7,5% і 2,5%)

3) Скільки буде, якщо 100% поділити на половину? (200%)

4) Якщо 1% числа дорівнює 23, то дане число дорівнює…   (2300)

2. Ключове запитання : «Чи може людина обійтися без відсотків»

3.Домашнє завдання.

§15;18;21;27;28

І. Група:№367;№718

ІІ. Група : №365;№462

Побажання пана Відсотка учням:

Я вам бажаю 100% здоров'я, радості, удачі.

Над математикою жоден з вас в житті ніколи хай не плаче.

Прибутків щиро зичу вам у друзях,у родині,в грошах.

Знання міцні ви здобувайте, бо це завжди найлегша ноша.

Дякую за урок.

 


 

УРОК №3 КОНТРОЛЬНА РОБОТА ПО ТЕМІ «ВІДСОТКИ»

 

Предметна компетентність:

• Перевірити рівень засвоєння знань і набутих вмінь з теми «Відсотки»

Ключеві компетентності:

• Основні компетентності у природничих науках та технологіях-навчити

Учнів практичному застосуванню вивчених алгоритмів з даної теми для

розв'язання задач бізнесового та фінансового змісту;

• ціннісна компетентність - вміти оцінювати результати своєї навчальної

діяльності  і прагнути до їх вдосконалення.

Тип уроку:  перевірка і корекція знань,умінь,навичок.

І. Організаційний момент

ІІ. Виконання контрольної роботи(1 варіант).

Початковий рівень

1) Записати дріб 0, 15  у вигляді відсотка.

2) Записати 23% у вигляді десяткового дробу.

3) За І день туристи пройшли  всього шляху. Яку частину шляху їм

залишилося пройти?

Середній рівень

4) Знайти невідомий член пропорції 

5) За І день продали  всіх апельсин, що становить 12 кг. Скільки апельсин завезли до магазину.

6) Складіть всі можливі пропорції з чисел 21; 6; 7; 18.

Достатній рівень

7) Ферма кота Матроскіна в «Простоквашино» вартістю 150000грн принесла за рік 11,5 тис.грн. валового доходу(прибутку).З цих грошей витрати на Мурочку склали 3,25 тис. грн. Скільки відсотків чистого доходу отримав Матроскін ?

8) Розв'яжіть рівняння:

Високий рівень

9) 360 г одного розчину містить 115, 2 г солі, а 480 г іншого розчину – 180 г солі. В якому розчині, першому чи другому, вищий відсотковий вміст солі?

IІІ. Домашнє завдання

Повторити §15-28.


 

Комментариев нет:

Отправить комментарий