Сучасне життя робить задачі на відсотки актуальними, так
як сфера практичного застосування відсоткових розрахунків розширюється. Питання
інфляції, підвищення цін, зниження купівельної спроможності стосується кожної
людини в нашому суспільстві. Планування сімейного бюджету, оплата різних
послуг, підрахунок тарифних цін, в роботі виборчих комісій під час голосування,
при банківських операціях – все це неможливе без вміння виконувати прості
відсоткові розрахунки. Відсотки являються універсальною величиною виміру різних
величин та об’єктів.
Відкриття банків і фірм, випуск акцій і цінних паперів,
розвиток орендних відносин на сьогодні стало одним із важливих досягнень
людства.
Життя постійно вимагатиме від нас такої якості, як вміння
бути діловою людиною.
Реалізувати все це можна знаючи і тему «Відсотки». Вміле
оперування алгоритмами розв'язку типових задач дає можливість стати в
майбутньому успішними людьми.
УРОК № 1 НА ТЕМУ: «ВІДСОТКИ НАВКОЛО НАС»
І.
Організаційний момент.
ІІ.
Повідомлення теми і мети уроку.
Формування компетентностей:
Предметна компетентність:
• удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми;
• вміння бачити та застосовувати математику в реальному
житті.
Ключові компетентності:
• спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися
рідною мовою;
• уміння вчитися впродовж життя - прагнення до
вдосконалення своїх знань, формувати фінансову грамотність;
• соціальна та громадянська компетентність – висловлювати
власну думку, слухати і чути інших;
• ініціативність і підприємливість – генерувати нові ідеї;
• основні компетентності у природничих науках і
технологіях – будувати та досліджувати математичні моделі процесів .
Тип уроку: Формування практичних умінь та
навичок.
Обладнання: підручник, завдання для перевірки теоретичних знань та
практичних умінь.
Епіграф уроку:
Що
вмієте, того
не
забувайте,
а
чого не вмієте,
тому
навчайтесь.
В. Мономах
ІІІ.
Актуалізація опорних знань.
Загадка:
Хто дві різні назви має,
Його бухгалтер поважає,
У бізнесі, торгівлі – всюди
З ним звикли справу мати люди.
Виконує він скрізь роботу.
А називається… (Відсоток)
Ви хочете навчитися жити на проценти? Тоді дружіть з
відсотками, адже вони творять чудеса. Вони допоможуть Вам розв’язати багато
практичних проблем.
Тому на деяких прикладах ми розповімо, який важливий у
нашому житті «відсоток» і як його використовують, і як від відсотків залежить
наше життя.
Вам потрібно застосувати знання, які Ви здобули на
попередніх уроках.
3.1 Перевірка теоретичних знань
1.
Що називають відсотком?
2.
Як перетворити десяткові дроби у відсотки?
3. Як перетворити відсотки у десяткові дроби?
4.
Які типи задач на відсотки Ви знаєте і як вони розв'язуються?
5.
Дайте означення пропорції?
6. Сформулюйте основну
властивість пропорції?
3.2 Усні вправи
1.
Знайти 20% від 30.
2.
15% числа дорівнює 45. Знайти дане число.
3.
1% від числа 370дорівнює…
4.
7% записати у вигляді десяткового дробу.
5.
0,28 записати у вигляді відсотку.
6. У
скільки разів треба зменшити число, якщо його зменшили на 50%?
7. Збільшили число в два рази,
це значить збільшили на …відсотків?
8. Якщо 1% числа дорівнює 47,
то дане число дорівнює…
IV.
Формування практичних умінь та навичок.
Ми з вами розв’язували багато задач на відсотки. Скажіть,
а навіщо нам потрібно було цьому вчитися? Де застосовуються ті знання і вміння,
які ви отримали, вивчаючи тему «Відсотки»?
- Знаходження
відсотка від числа
Задача № 1
Лентяй приходит в аптеку:
- Дайте средство мне от лени, от могу, но не хочу.
Аптекарь: - Есть душистое втиранье, от укусов комаров,
Есть микстура от чиханья,
Проглотил – и будь здоров.
Есть микстура от ми грени,
Но лекарства нет от лени.
Лентяй: Хорошо бы это средство
Поскорей изобрели,
Чтобы все лентяи с детства принимать его могли.
Зараз ми з Вами виготуємо таблетку від лінощів.
Нехай вага таблетки 50 г
Складові таблетки:
Цілеспрямованість – 30% всього
Трудолюбивість – 50% всього
Самостійність та віра в себе – 40% остачі
Організованість – решта
Розрахунки:
1)
Приймайте цю
таблетку та змінюйте себе.
Задача № 2
Під час виготовлення паперу його маса становить 21% від
маси деревини. Скільки тон паперу можна одержати з 4,5м³ деревини, якщо маса 1 м³=0,62т?
1) 0,62 · 4,5= 2,79т- маса деревини
2) 2,79 ·0,21=0,5859
Відповідь: 0,6т.
- Знаходження
числа за його відсотками
Задача № 3
На день народження
Карлсона Малиш вирішив спекти торт «Наполеон».
Складові:
Маргарин – 15% всього
Вершкове масло –
10% всього
Цукор – 10% всього
Згущене молоко –
15% всього
Молоко – 10%
Ванілін, укус,
сіль, 1 яйце – 5% всього
Борошно – решта
525 г
Яка вага торта?
Розрахунки:
1)
2)
Відповідь: 1,5 кг
- Відсоткове
відношення чисел
Задача № 4
Кількість абонентів 3G інтернету “Київстар”
складає 8,6 млн., а кількість користувачів мобільного інтернету 2G «Київстар» менше. На скільки відсотків абонентів
мобільного зв’язку 3G більше ніж абонентів 2G ?
1 )
Відповідь:
На урок запрошено бухгалтера місцевого підприємства, яка
надала коротку інформацію про розвиток виробництва «Племзавода «Степной», яке
тісно співпрацює із зарубіжними партнерами.
- Складання
пропорції
Задача №5
Соняшником в 2016 році було засіяно 2 676 га поля,
що на 28,5% більше, ніж у 2018 році. Яка площа була засіяна соняшником в 2018
році?
1) Нехай площа поля, яку засіяли в 2016 році склала 100%,
тоді площа засіяна у 2018 році складає:
2) ↓1776 га – 100%↓
х га – 71,5%
Відповідь:
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
1.
На перекладній дошці завдання:
1)
|
|
|
|
|
|
|
Це слово ми зустрічаємо при знаходженні частинки
(відсотка) від цілого (Добуток)
2)
|
|
|
|
|
|
|
Це слово ми зустрічаємо при знаходженні цілого, за
значенням його частини (відсотка)
(Ділення)
2. Приведіть приклади
застосування відсотків у реальному житті людей та деяких галузях науки.
Домашнє завдання
§15;18;21;27;28
ІІ. Група: №350;№440;№714(1,3)
І. Група :№364;№451;
Дякую
всім за роботу.
УРОК №2 НА ТЕМУ: «ЗАСТОСУВАННЯ ВІДСОТКІВ У БАНКІВСЬКІЙ
СПРАВІ»
І.
Організаційний момент.
ІІ.
Повідомлення теми і мети уроку.
Формування компетентностей:
Предметна
компетентність
• спілкування державною мовою-доречно та коректно вживати
в мовленні математичну термінологію;
• уміння вчитися впродовж життя – аналізувати,
контролювати, коригувати • та оцінювати результати своєї навчальної діяльності.
• соціальна та громадянська компетентність – висловлювати
власну думку,слухати і чути інших, проявляти ділову активність.
• ініціативність і підприємливість - використовувати критерії
раціональності з метою вибору найкращого рішення.
• основні компетентності у природничих науках і
технологіях - (розпізнавати проблеми, що виникають у реальному житті і які
можна розв’язати засобами математики).
Тип
уроку: узагальнити і
систематизувати знання учнів із теми «Відсотки».
Обладнання: підручник,картки із завданням для індивідуальної роботи,
кросворд.
Епіграф:
«Розум
полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання»
Арістотель
ІІІ.
Актуалізація опорних знань.
Сьогодні у нас особливий урок – ми відправляємось у
подорож до країни «Математика». Спочатку нам потрібно придбати квитки на
автобус, щоб доїхати до необхідної станції. А для цього розв’яжемо кілька
нескладних вправ, умови яких записані на дошці.
3.1 Складіть
і розв'яжіть задачі за схемою
3.2 Розгадайте кросворд.
Кросворд
По горизонталі:
1. Установа, яка акумулює грошові кошти (банк)
2.Товарний еквівалент(гроші)
3. Гроші, що приймаються банком від громадян (депозит)
4. 10% від 1000 (сто)
5. 10% тони (центнер)
6. Сота частина числа (відсоток)
7.Справа , що дає прибуток(бізнес)
По вертикалі:
8. Гроші, що надаються банком громадянам (кредит)
9. Обов'язковий платіж громадян (податок)
10. 1000 кг (тона)
11. 1% від центнера (кілограм)
12. Синонім слова «частина» (дріб)
13.Людина, що займається приватною діяльністю (Бізнесмен)
IV. Мотивація навчальної діяльності.(«Інтерв'ю»)
Я хочу, щоб кожен з вас пояснив, чому вважає за потрібне
вміти розв'язувати задачі на тему «відсотки».
V. Узагальнення знань з теми
Банк (від
італ. banco – лавка або
стіл) – кредитно – фінансова установа, яка здійснює грошові розрахунки,
акумулює грошові кошти та інші цінності, надає кредити та здійснює інші послуги
за фінансовими операціями. Банки відіграють важливу роль в економіці та
розвитку нашої держави.
Кредит — кошти, що надаються банком громадянам і юридичним особам для використання
з поверненням банку з відсотками.
Депозит — кошти, що приймаються банком від громадян і юридичних осіб, зберігаються і повертаються особам з відсотками.
Прибуток
банку — це різниця між депозитом і
кредитом.
Бізнес – власна справа,
економічна, господарська діяльність з метою отримання прибутку. Бізнесом
займаються одна або група людей, які називаються бізнесменами.
Як бачимо банківська справа
тісно пов’язана з відсотками.
VІ. Розв'язування прикладних задач (робота біля дошки)
Знання з теми «Відсотки» мають широке використання у повсякденному житті. Сьогодні ми розглянемо
практичне застосування відсотків у банківській справі.
Декілька наступних наших зупинок – це банки, з послугами яких
ми сьогодні познайомимося.
Кожен представник банку (а це учень класу) допоможе нам
взяти кредит на відпочинок, споживчий кредит, примножити свої статки, розширити
бізнес.
Експертом
буде виступати вчитель.
Задача№1
Я представник «ПумбБанку».
Сьогодні оформляю споживчий кредит на 12 місяців на покупку ноутбука Apple,
вартістю 36000 грн. із новорічною знижкою 25% і щомісячною комісією 1,1%.
Виконуємо розрахунки:
1)
2)
3)
Відповідь: переплата склала 3654 грн.
Дякуємо за покупку!
Задача №2
ОССБ вул. Водограйна, буд. 57 вирішило взяти «Теплий
кредит» в «Ощадбанку» на енерго- та теплозберігаюче обладнання для свого
будинку. За умовами кредиту компенсація від держави склала 390000грн., що
становить 30% загальної суми. Яка сума кредиту?
Розрахунки:
30% всього = 390000грн.
Всього - ?грн.
Відповідь: Сума
«Теплого кредиту» склала 1300000 грн.
Задача №3
А тепер з'ясуємо: у якому банку найкращі умови для
депозиту?
Проаналізуємо відсоткові ставки на депозит в банках
України:
«Укрсоцбанк» - 16,5 % річних
«Дельта банк» - 19,5% річних
«Ощадбанк» - 14, 25% річних
«Приватбанк» - 16,5% річних
«Форвардбанк» - 19,8% річних
У який банк Ви поклали свої кошти на депозит? Це є
«Форвардбанк». Мінімальна сума вкладу складає 5000грн.
Далі учень розв’язує задачу.
Початкова сума вкладу – 15000 грн.
Тоді
Тенденція сучасного бізнесу – зберігати гроші в доларах
або євро.
1) Початковий внесок – 15000грн.=500$ під 3,5 % річних
Тоді
2) Початковий внесок 15000грн.=450€ під 2,5% річних
Тоді
Найвигіднішою валютою виявилася українська гривня.
Задача №4
Кіт Леопольд замовив собі книгу в інтернет-магазині
вартістю 500грн. Він розрахувався карткою «Укрсіббанку». Сума до сплати
становила 506 грн. Який відсоток становлять послуги банку?
1)
Відповідь: 1,2% комісія банку.
Задача№5 (Складання рівняння).
Вінні-Пух купив на Сорочинському ярмарку дві бочки
меду,заплативши за одну бочку 56% усіх коштів,а за другу бочку-64% усіх грошей
. На другу бочку не вистачило 60грн . Скільки коштують дві бочки меду?
Нехай у Віні-Пуха було х грн., тоді на першу бочку він витратив 0,56х грн. ;а на другу бочку – 0,64х
грн.
Звідси
маємо:
0,64х
+ 0,56х =х+60
1,2х-х=60
Відповідь: 360грн
VІІ. Підсумок уроку (Рефлексія)
1.Станція «Кмітливкіно».
Вправи на кмітливість:
1) Який знак треба поставити між числами 1 і 100, щоб
отримати один відсоток?
2) Поділіть 10% на такі дві частини, щоб різниця між ними
становила 5%? (7,5% і 2,5%)
3) Скільки буде, якщо 100% поділити на половину? (200%)
4) Якщо 1% числа дорівнює 23, то дане число
дорівнює… (2300)
2. Ключове запитання : «Чи
може людина обійтися без відсотків»
3.Домашнє завдання.
§15;18;21;27;28
І. Група:№367;№718
ІІ. Група : №365;№462
Побажання пана Відсотка учням:
Я вам бажаю 100% здоров'я, радості,
Над математикою жоден з вас в житті ніколи хай не плаче.
Прибутків щиро зичу вам у друзях,у родині,в грошах.
Знання міцні ви здобувайте, бо це завжди найлегша ноша.
Дякую за урок.
УРОК №3 КОНТРОЛЬНА РОБОТА ПО ТЕМІ
«ВІДСОТКИ»
Предметна компетентність:
• Перевірити рівень засвоєння знань і набутих вмінь з
теми «Відсотки»
Ключеві компетентності:
• Основні компетентності у природничих науках та
технологіях-навчити
Учнів практичному застосуванню вивчених алгоритмів з
даної теми для
розв'язання задач бізнесового та фінансового змісту;
• ціннісна компетентність - вміти оцінювати результати
своєї навчальної
діяльності і
прагнути до їх вдосконалення.
Тип уроку: перевірка і корекція знань,умінь,навичок.
І. Організаційний момент
ІІ. Виконання контрольної роботи(1 варіант).
Початковий рівень
1) Записати дріб 0, 15 у вигляді відсотка.
2) Записати 23% у вигляді десяткового дробу.
3) За І день туристи пройшли
залишилося пройти?
Середній рівень
4) Знайти невідомий член пропорції
5) За І день продали
6) Складіть всі можливі пропорції з чисел 21; 6; 7; 18.
Достатній рівень
7) Ферма кота Матроскіна в «Простоквашино» вартістю
150000грн принесла за рік 11,5 тис.грн. валового доходу(прибутку).З цих грошей
витрати на Мурочку склали 3,25 тис. грн. Скільки відсотків чистого доходу
отримав Матроскін ?
8) Розв'яжіть рівняння:
Високий рівень
9) 360 г одного розчину містить 115, 2 г солі, а 480 г
іншого розчину – 180 г солі. В якому розчині, першому чи другому, вищий
відсотковий вміст солі?
IІІ. Домашнє завдання
Повторити §15-28.
Комментариев нет:
Отправить комментарий